ده نکته برای توافق قیمت | بخش پایانی


نویسنده: تد لیون‌هارت | برگرفته از مجله دیکساینر | ترجمه: ریحانه دقیقیان

تد لیون‌هارت (Ted Leonhardt) زمان خود را صرف ارتقاء و بهبود شرایط افراد خلاق کرده است. وی در گذشته به عنوان طراح، تصویرگر، مدیر‌عامل، مدیر، مشاور و نویسنده فعالیت می‌کرد. تجربیات او در زمینه‌ی توافق قیمت (هم به عنوان مصاحبه‌کننده و هم به عنوان مصاحبه شونده) باعث شده است تا درک منحصر به فردی از مشکلات یک فرد خلاق در مواجهه با طلب‌کردن آنچه که نیاز اوست، داشته باشد.


در قسمت قبل ۵ توصیه از ۱۰ توصیه «تد لیون‌هارت» را با هم خواندیم.
۵ توصیه اول شامل سرفصل‌های زیر بود:

از قبل برنامه داشته باشید.
محدوده‌ی قیمت را بدانید.
کمی بیشتر از حداکثر محدوده‌ی قیمت را طلب کنید.
تأمل کنید.
احترام بگذارید.

حالا در قسمت دوم و پایانی این مطلب از شما دعوت می‌کنیم به ۵ توصیه نهایی توجه کنید.
توصیه شماره شش: مطالعه کنید
این توصیه بسیار کارگشاست چرا که دانستن اینکه به دنبال چه چیزی باید بگردیم باعث می‌شود یک سری تحقیقات بیهوده و بی‌مصرف انجام ندهیم. مهم‌ترین چیزهایی که باید راجع به آنها مطالعه کنیم مربوط به این مساله می‌شوند که چرا آنها می‌خواهند این شغل را در این زمان در شرکت خود داشته باشند. آخرین تغییرات شرکت را جویا شوید: آیا مدیر‌عامل آن به تازگی عوض شده است؟ آیا محصولات یا خدمات جدیدی به برنامه کاری‌شان افزوده شده است؟ آیا شرکت در حال رشد و توسعه است؟ لازم است بدانید چه اتفاقاتی در این شرکت در حال وقوع هستند و چرا. چطور شغلی که شما برای استخدام آن به مصاحبه خواهید رفت قرار است در دستیابی شرکت به اهدافش تأثیرگذار باشد؟ در جریان امور قرار بگیرید. یادتان باشد همانطور که آنها شما را در مصاحبه ارزیابی می‌کنند شما هم آنها را ارزیابی خواهید کرد.

توصیه شماره هفت: کم تر حرف بزنید، بیشتر درخواست کنید
حرف‌زدن اضافه‌ نشانه‌ی اضطراب است. به خود و اضطراب‌تان آگاه و مسلط باشید. همه‌ی ما این‌گونه اضطراب‌ها را داریم. من به این نتیجه رسیده‌ام که سوال پرسیدن، بهترین راه برای رفع اضطراب است. با تمرکز بر روی مصاحبه‌کننده و مجموعه سوالاتی که آماده کرده‌ام، بر احساسات خود و جلسه‌ای که در آن حضور دارم مسلط می‌شوم. سوال پرسیدن، نشان دهنده‌ی تمایل شماست و باعث می‌شود به خاطر تمایلی که به آنها نشان می‌دهید، احساس خوبی نسبت به شما داشته باشند. اشکالی ندارد اگر یه برگه یادداشت جلوی شما باشد و از آن استفاده کنید.

توصیه شماره هشت: هیچ کاری را رایگان انجام ندهید

هرگز کاری را به صورت رایگان برایشان انجام ندهید. اگر چنین درخواستی از شما کردند، مؤدبانه آن را رد کنید. اگر شما خواستند نرم‌افزار جدیدی را یاد بگیرید، از آنها بخواهید هزینه‌ی کلاس آموزشی شما را بپردازند. اگر از شما خواستند به شهر آنها نقل مکان کنید، از آنها بخواهید هزینه‌ی نقل مکان شما را بپردازند. اگر به شما قول دادند در مقابل حقوق ناچیز یا رایگان کار کردن شما، در آینده به شما کار بهتر و حقوق بهتری خواهند داد، فقط بگویید «نه، ممنون». ولی مؤدبانه رفتار کنید، بگویید «ممنون از پیشنهاد شما. ولی من به عنوان یک فرد حرفه‌ای قانونی مبنی بر این دارم که هرگز کاری را به صورت رایگان انجام ندهم.»

توصیه شماره نه: هرگز حقوق پیشین خود را بازگو نکنید

آنها درمورد حقوق پیشین شما سوال خواهند پرسید. زمانی که پرسیدند بگویید «حقوق گذشته‌ی من یک مساله خصوصی بین من و کارفرما ئیشین من است.» اگر حقوق پیشین خود را به آنها گفتید بدانید که آن را علیه شما استفاده خواهند کرد.
به این داستان دقت کنید: به یکی از مشتری‌های من شغلی با حقوق چهل‌هزار دلار پیشنهاد شد و بسیار هیجان‌زده و خوشحال بود. از او درباره حقوق پیشینش سوال کردند و او گفت: «سی‌هزار دلار». آنها بلافاصله پیشنهاد خود را به سی‌و‌پنج هزار دلار کاهش دادند. خلاصه داستان این که او که تقریباً به گریه افتاده بود، پیشنهاد آنها را رد و بلافاصله جلسه‌ی مصاحبه را ترک نمود.


توصیه شماره ده: بالاترین قیمتی که می‌توانید را دریافت کنید

تنها دلیل بحث بر سر توافق قیمت این است که بیشترین حقوق ممکن را برای خود تعیین کنید. برای آنها هم مهم است که مطمئن باشند از حقوق خود راضی هستید. چرا که در غیر این صورت قادر نخواهید بود تمام تلاش خود را به کار بگیرید و احساس ارزشمند بودن نخواهید داشت. بنابراین حسابی چانه بزنید، ولی به آنها احترام بگذارید، زیرا همیشه به خاطر خواهند داشت که باعث شدید چه حسی در آنها بوجود بیاید. آن چه که لازمه‌ی موفقیت شما و آنها می‌شود را طلب و دریافت کنید.
به خاطر داشته باشید شما ارزشش را دارید.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن